قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق

به قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق خوش آمدید

قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق

به قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق خوش آمدید

قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق

بسم رب الشهدا والصدیقین سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت.رهسپاریم با ولایت تا شهادت

بایگانی

۲۱ مطلب توسط «سرباز سایبری» ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در اوج آسمان


احمدی روشن

زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است


قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق



  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰


رهبر

       دریافت       



سوال:


رهبرمون برای ﺍﯾﻦ ﻣﻤﻠﮑﺖ ﭼﯿﮑﺎﺭ ﮐﺮﺩﻩ؟


ﻫﻤﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﯾﻪ ﻧﻔﺮ ﺑﺎﻫﺎﻣﻮﻥ ﺩﺷﻤﻦ ﺷﺪﻩ!


ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺩﺍﺭﻥ ﺗﺤﺮﯾﻤﻤﻮﻥ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﻭ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﮔﺮﻭﻧﯽ ﻭ ﺗﻮﺭﻡ،


ﻣﺮﺩﻡ ﺩﯾﮕﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﻥ ﺷﺒﺸﻮﻥ ﻫﻢ ﻣﺤﺘﺎﺝ ﺷﺪن! «



* حتماً این ویدیورو ببینید  *



قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

بهای خون شهیدان


شما بگید واقعا بهای خون شهدا این است...



قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق
  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

قنوت عاشقانه

خرازی

همان    یه   دست   کفاف   میکرد     برای   هجمه   دعا  های    عاشقانه ات     ...

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

مادر شهیدگمنام

این     مادر    دنبال    چیست      !!؟

 

در   این  قصه   لیلی   همیشه    مجنون   است  


  در ود   خدا    بر   تمامی    مادران  صبور   و چشم انتظار     شهدای  گمنام 



قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

به گزارش قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق و به نقل از آسوبان، امروز در ایام ماه مبارک رمضان مراسمات افطاری دولت با حواشی متعددی همراه شده است به طوری که در ضیافت افطاری روحانی که با فرماندهان نظامی شنبه این هفته داشتند سردار نقدی در اعتراض به بروز اشرافی گری در سفره ضیافت افطار مراسم را ترک کرده و با ارسال یک نامه انتقاد آمیز به رئیس جمهور نسبت به تجمل گرایی دولت یازدهم در این مراسم اعتراض کرده است.

سردار نقدی و سفره اشرافی گری

گویا سردار نقدی علت ترک جلسه از جانب نقدی تدارک دیدن غذا بیش از تعداد مدعوین و میهمان های حاضر در جلسه بوده است. به طوری که دیس های بزرگ گوشتی که برای ۵ الی ۶ نفر قرار داده شده بود به میزان مصرف بیش از دو ماه خانواره های محروم بوده است.

این حرکت قابل تقدیر رییس سازمان بسیج مستضعفین نشان می دهد ،برخی ها به بهانه مشکلات اقتصادی فقط بلد هستند به ملت بگویند که چه کار کنید و چه نکنید ولی در مقابل در سفره افطار به اندازه دوماه مصرف خانوار های محروم گوشت فقط مصرف می کنند.آیا شما حال وهوای خانوراهایی که برای نان خریدن هم پول ندارند را می فهمید؟آیا شما نیاز کودکی که دوماه گوشت نخورده را تا به حال تجربه کرده اید؟این تبعیض ها و اشرافی گری ها باید تا کجا ادامه پیدا کند؟چه فرقی بین خانوار های محروم جامعه با خانواده های مسئولان است؟مگر ما همه ایرانی نیستیم ،مگر ما در کشور دارای حقوق و مزایای مساوی نیستیم؟

این افطاری اشرافی گری نشان داد که مسئولان فقط از طریق رسانه های وابسته به خود فقط می دانند به شعار در مورد مسائل ومشکلات وهمکاری ملت حرف بزنند ولی در عمل با داشتن حقوق میلیونی که دارند در شب های افطار با سفره های رنگین به جای محرومان هم غذاهای متنوع میل می کنند.

غذای تجملی

پهن کردن سفره های اشرافی با پول بیت المال معمایی است که دولتمردان ما به خصوص روحانی باید به آن برای ملت ایران پاسخ دهد که یعنی چه؟ بر چه اساس این سفره های رنگین برپا می شود؟

هر چند که رهبر انقلاب بارها بر اقتصاد مقاومتی تاکید می کنند ولی در مقابل مسئولان ما با این حرکات اقتصاد مقاومتی را به معنای اشرافی گری و تجمل گرایی با پول بیت المال معنی می کنند.

این در حالی است که دولت بارها بر مسائل و مشکلات اقتصادی و گره زدن آنها به تحریم و از نبود بودجه کافی برای پرداخت یارانه ها سخن گفته ولی این روزها اینگونه ریخت وپاش می کند،اگر سر انگشتی بخواهیم هزینه افطاری های دولت را حساب کنیم ،آیا می شود با این هزینه ها دهها جوان را به خانه بخت فرستاد یا اشتغالزایی کرد ؟

غذای تجملی

به نظر می رسد که ماه رمضان باعث شده تا دستگاه های نظارتی نسبت به وظایف خود کوتاهی کنند ،پس مجلس بعنوان نهاد نظارتی چرا وارد گود نمی شود و جلوی این ریخت وپاش ها را نمی گیرد؟

مسئله اسراف و صرفه جویی دو مقوله مهم هستند که امروز جامعه ما به ان نیاز دارد، مردم و مسئولان باید با هم به این مسائل توجه کنند و درزندگی آنها  را رعایت کنند.

این در حالی است که پیش تر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۱ در انتقاد به آغاز روند تجمل گرایی در دوره هاشمی رفسنجانی فرمودند:

 «برادران نمی‏ شود ما در زندگى مادى مثل حیوان بچریم و بغلتیم و بخواهیم مردم به ما به شکل یک اسوه نگاه کنند: مردمى که خیلیشان از اولیات زندگى محرومند. در این راه، از خیلى چیزها باید گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از شهوات حلال نیز باید گذشت. ... من و شما همان طلبه یا معلم پیش از انقلابیم. یکى از شماها معلم بود، یکى دانشجو بود، یکى طلبه بود، یکى منبرى بود، همه‌مان این‌طور بودیم؛ اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگیریم، مثل خانه‌ى اشراف خانه درست کنیم، مثل حرکت اشراف در خیابانها حرکت کنیم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ریششان تراشیده بود، ولى ما ریشمان را گذاشته‌ایم، همین کافى است؟! نه، ما هم مترفین مى‌شویم. واللَّه در جامعه‌ى اسلامى هم ممکن است مترف به وجود بیاید. از آیه‌ى شریفه‌ى «و اذا اردنا ان نهلک قریة امرنا مترفیها ففسقوا فیها» بترسیم. تُرف، فسق هم دنبال خودش مى‌آورد.»

 گفتنی است پیش از این نیز در بهار ۱۳۹۳ "جشن اشرافی و پرحاشیه ای در کاخ سعد آباد از طرف همسر رییس جمهور برگزار شده بود "که با انتقاد شدید رسانه ها و افکار عمومی مواجه گردید.

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

دکتر حسن روحانی

به گزارش قرارگاه سایبری سبکبالان عاشق و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،فرهاد نظریان سامانیدر یادداشتی نوشت:

چندی پیش در ضیافت رئیس جمهور با استانداران، آقای دکتر روحانی با گریزی به سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) مطلبی را بیان کردند که جای بسی تامل و موشکافی دارد. رئیس جمهور در این جمع چنین می گویند: امام حسن(ع) می‌خواهند به ما یاد بدهند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.

به نظر می‌رسد این سخنان در حالی بیان می شود که یا رئیس جمهور  از شرایط مردم زمانه امام حسن(ع) اطلاع ندارد و مطالعه‌ی تاریخی وی درباره این برهه از تاریخ ضعیف است و یا با علم به تاریخ چنین بیان می کنند و مردم امروز ما را با مردم آن زمان یکسان پنداشته اند.

ابتدا لازم است که قدری شرحی بر احوال امت زمان امام حسن مجتبی بزنیم و از زبان حضرت شاخصه های مردم آن زمان را احصا کنیم:

امام مجتبى(علیه السلام) در پاسخ شخصى که به صلح آن حضرت اعتراض کرد، عوامل و موجبات اقدام خود را چنین بیان نمود:  من به این علت حکومت و زمامدارى را به معاویه واگذار کردم که اعوان و یارانى براى جنگ با وى نداشتم. اگر یارانى داشتم شبانه روز با او مى‏ جنگیدم تا کار یکسره شود. من کوفیان را خوب مى ‏شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ‏ام. آنها "مردمان فاسدى" هستند که "اصلاح نخواهند شد"، "نه وفا دارند"، "نه به تعهدات و پیمان هاى خود پایبندند" و "نه دو نفر با هم موافقند". "بر حسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مى‏ کنند"، ولى "عملاً با دشمنان ما همراهند".(1)

پیشواى دوم شیعیان که از سستى و عدم همکارى یاران خود به شدت ناراحت و متاثر بود، روزى خطبه‏ اى ایراد فرمود و طى آن چنین گفت:«در شگفتم از مردمى که "نه دین دارند" و "نه شرم و حیا". واى بر شما! معاویه به هیچ یک از وعده‏ هایى که در برابر کشتن من به شما داده، وفا نخواهد کرد. اگر من با معاویه بیعت کنم، وظایف شخصى خود را بهتر از امروز مى توانم انجام بدهم، ولى اگر کار به دست معاویه بیفتد، نخواهد گذاشت آیین جدم پیامبر را در جامعه اجرا کنم.

به خدا سوگند (اگر به علت سستى و بی وفایى شما) ناگزیر شوم زمامدارى مسلمانان را به معاویه واگذار کنم، یقین بدانید زیر پرچم حکومت بنى امیه هرگز روى خوش و شادمانى نخواهید دید و گرفتار انواع اذیت ها و آزارها خواهید شد.  هم اکنون گویى به چشم خود مى‏ بینم که فردا فرزندان شما بر در خانه فرزندان آنها ایستاده و درخواست آب و نان خواهند کرد؛ آب و نانى که از آن فرزندان شما بوده و خداوند آن را براى آنها قرار داده است، ولى بنى امیه آنها را از در خانه خود رانده و از حق خود محروم خواهند ساخت».

آنگاه امام افزود:«اگر یارانى داشتم که در جنگ با دشمنان خدا با من همکارى مى‏ کردند، هرگز خلافت را به معاویه واگذار نمى‏ کردم، زیرا خلافت بر بنى امیه حرام است....».(2)

امام مجتبى که ماهیت پلید حکومت معاویه را بخوبى مى‏ شناخت، روزى در مجلسى که معاویه حاضر بود، سخنانى ایراد کرد و ضمن آن فرمود: «سوگند به خدا، تا زمانى که زمام امور مسلمانان در دست بنى امیه است، مسلمانان روى رفاه و آسایش نخواهند دید».(3)  و این، هشدارى بود به عراقیان که بر اثر سستى و به امید راحتى و آسایش، تن به جنگ با معاویه ندادند، غافل از اینکه در حکومت معاویه هرگز به امید و آرزوى خود دست نمى ‏یابند.(4)

با شاخصه ها و ویژگی هایی که امام حسن مجتبی از مردم زمانه خود دارد نشان از اوضاع بسیار آشفته ای میدهد که شاید در مقایسه با هیچ برهه دیگری از تاریخ نباشد. بی تردید صلح امام (ع) خاری در چشم و استخوانی در گلوی آن بزرگوار بود، اما چاره ای هم نداشت. سید عبدالحسین شرف الدّین می نویسد: «صلح امام حسن (ع) با معاویه، از دشوارترین حوادثی بود که امامان اهل بیت پس از رسول اکرم (ص) از ناحیه این امت بدان دچار شدند. امام حسن (ع) با این صلح، آن چنان محنت طاقت فرسایی را متحمل شد که هیچ کس جز به کمک خدا قادر بر تحمل آن نیست؛ لیکن او از این آزمایش... سربلند و پیروز بیرون آمد.»

با این اوصاف مجمل می توان حدیث مفصلی را در نقد سخنان رئیس جمهور محترم رقم زد. آنچه که از سخنان و نوشته دکتر روحانی بدست می آید مغالطه ای بسیار ناشیانه و شاید از روی بی تدبیری است که ملت ایران را مشابه ملت زمان امام حسن(ع) کرده و به صورت غیرصریح تمام این شاخصه های بر شمرده شده از زبان امام حسن مجتبی(ع) را به مردم امروز ایران اسلامی نسبت می دهند. سوال اینجاست که آیا شاخصه هایی چون "فاسد اصلاح ناپذیر"، "بی وفا و پیمان شکن"، "دشمن امام و پیشوای خود"، "بی شرم و حیا" و "دین گریز" وصف امروز مردم ایران اسلامی است؟ آیا ملت ،مشتاق چنین صلحی با معاویه زمان هستند یا خواص پیشگام تحمیل چنین صلحی؟

آنچه که از مردم این زمانه می توان متصور شد مردمی هستند که به هیچ قیمت پشت ولی خود را خالی نمی گذارند و خواهان شدید عزتی هستند که هشت سال به پایش خون ریخته اند نه هشت سال بلکه عزت خود را در دفاع از کشورهای مظلوم منطقه نیز جست و جو می کنند و هر روز خونهای بر زمین جاری شده جوانان این مرز و بوم گواه بی نقص و رد نشدنی ای از این مدعاست.

مردمی که وقتی از حضور 270 شهید گلگون کفن در شهر مطلع می شوند سر از پای نمی شناسند و انگار از دست بی تدبیری برخی باتدبیران به ستوه آمده و ماموایی جز زیر تابوت شهیدان ندیده اند. چطور می شود چنین ملتی را با ملت زمان امام حسن قیاس کرد که هر زمان که ولیشان ندا و فرمان دهد سر از پا نمی شناسند و اشتیاق و علاقه و ارادت عملی خود را در برهه های مختلف به امامشان ثابت کرده اند. این مردم سالهاست که انقلاب را با چنگ و دندان از دست بی تدبیری برخی خواص حفظ کرده اند این مردم اهل 9 دی هستند؛ روزی که نسخه فتنه خواص برای همیشه به دستشان پیچیده شد و انقلاب را از دل فتنه بیرون کشاندند. چطور می شود ملتی را فاسد و دین گریز و عهد شکن تلقی کرد که سالهاست دشمن با تطمیع های خود در صدد ربودن قلوبشان هست تا اندکی کمتر بر سر برهه ای حساس تاریخ انقلاب همچون انتخابات، راهپیمایی های مناسبتی حضور یابند ولی همیشه حیله دشمن به دست همین مردم به خود دشمن باز گشته است.

جناب رئیس جمهور بدون اعتنا به این فرموده امام خمینی که به مناسبت میلاد امام حسن(ع) سالهای پیش فرموده اند که گویی وصف امروز ماست، دریافت پیام از صلح امام حسن (ع) را به گونه ای نامیزان تفسیر می کنند. امام خمینی (ره) می فرماید:  آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.  2 شهریور 1365.(5)

آقای روحانی، رئیس جمهور محترم بدانید که این ملت تا پای جان بر سر آرمانهای امام خود ایستاده اند و به  ولی زمان خود تا پای جان یاری می رسانند. از زبان و جانب مردم نباید چنین سخن گفت. حمایت ولی از مذاکره کنندگان محترم دولت ، دل مردم را از بروز انحراف آرام کرده است مباد آن روزی که قدری احساس بر این مردم سلحشور چیره شود که عزت و منافع نظام مقدس به پای بی تدبیری ها ضایع گشته است. آن روز باید وصف این ادعا را به چشم دید و هراسان به گوشه ای پناه برد .

 

پی نوشت:

(1) مجلسى، بحارالانوار، تهران، المکتبه الاسلامیه، 1393 ه.ق، ج 44، ص 147؛ طبرسى، احتجاج، نجف ،المطبعه المرتضویه، ص 157.

(2) شُبَّر، سید عبدالله، جلأالعیون، قم، مکتبه بصیرتى، ج 1، ص 345-346.

(3) ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، قاهره، داراحیأ الکتب العربیه، 1961 م، ج 16، ص 28.

(4) گردآوری از کتاب: سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، موسسه امام صادق(علیه السلام)، قم، 1390ش، چاپ بیست و سوم، ص 110.

(5) صحیفه امام، جلد20، صفحه 119

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

عکس شهید عباس ابراهیمی

شهیدعباس ابراهیمی درسال1342درروستای اسماعیل قنبرازتوابع بخش شیب آب شهرستان زابل درخانواده مذهبی ومتدین دیده به جهان گشود درسن7 سالگی دردبستان اسماعیل قنبرکه آلان به نام خودشهید متبرک گشته است مشغول به تحصیل شدوپس ازاتمام دوران ابتدایی در روستای تیمورآباد که تقریبادرفاصله1.5کیلومتری روستای اسماعیل قنبر می باشدواردمدرسه راهنمایی گردید وتحصیلات خود راتاگرفتن مدرک سیکل ادامه داد پس ازاخذ مدرک سیکل به مدت یک سال بیکار بود ودر دوران تحصیلات ابتدایی وراهنمایی ومدت بیکاری درکارهای کشاورزی باپدرش کمک میکرد به گفته یکی ازهمکلاسی هایش که الان معاون فرمانداری شهرستان زابل هست درتظاهرات وراهپیمایی هایی که ازطرف مدرسه برگزار می شد مشارکت داشت ودر کارهای روزمره باپدرومادر کمک می کرد مخصوصا درکار زراعت وکشاورزی به طوری که یک روز ازمدرسه جلوترازما،دوچرخه خویش راسواروبه راه افتاد ازاوپرسیدیم بااین عجله کجا میروی  جواب داد : میروم که با پدرم زمین را آبیاری کنم. اخلاق بسیار خوب وپسندیده ای داشت درمجالس ومراسمات مذهبی  حضور داشت قرآن راتلاوت می کرد کتاب های مذهبی واسلامی رامطالعه می نمود. درادامه برای طی نمودن خدمت سربازی در تاریخ 18/09/1360وارد ارتش جمهوری اسلامی درآمدوپس از اتمام سه ماه آموزش درکرمان به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند ودرمنطقه خونین شهر با دشمن بعثی می جنگیدند درچندین عملیات شرکت داشتند تا بالاخره درتاریخ07/03/1361درعملیات بیت المقدس براثراصابت گلوله دشمن بعثی درخونین شهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد بهترین مطلبی که از زبان بزرگان روستا میتوانم بگویم این است زمانی که این شهید را به روستا آوردند چون  اولین شهیداین روستا بود تقریبا  مردم چندین روستای اطراف جمع شده ودرتشیع جنازه ایشان شرکت داشتند بطوری که کسی تشخیص نمیداد که برادر یا خواهر شهید کیست جو روستا در غم و اندوه و تقریبا مسیر دو کیلو متری روستا تا مزار پراز جمعیت تشیع کننده بود                                                           
خاطرات خانواده شهید: شهید عباس ابراهیمی همه دوستان، آشنایان و اقوام را به داشتن رفتار و کردار نیک دعوت و اهمیت دادن به نماز را توصیه می نمود ، در کارها با مردم کمک و با تمامی اعضای خانواده اش خوش اخلاق ،مهربان و فردی متواضع و متعهدبود و درانجام کارها تلاش و کوشش فراوان داشت .    

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

عکس شهید پرویز رهدار

شهید پرویز راهدار
شهید پرویز راهدار در سال 1344در یکی از روستاهای شهرستان زابل به نام روستای اسماعیل قنبر متولد شد پس از طی تحصیلات دوره ابتدایی وارد آموزشگاه گروهبانی شدو باطی دوره آموزش به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدو از همین طریق به جبهه نبردعلیه باطل اعزام شد سرانجام پس از سه سال حضور مستمر در میادین نبرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره بعثی در تاریخ 5/3/1365به فیض عظیم شهادت نایل آمد.
شهیدراهدار فردی خوش اخلاق وعاشق قرآن واهل بیت عصمت وطهارت بود.همیشه سعی در جلب رضایت پدرومادرداشت واز حقوق ماهیانه اش زندگی آنان راتامین میکرد.


بیار مرکب بی زین وجوشن بی پشت    که مردجنگ نه از کارزاربرگردد
ازاین مدافعه بی فتح برنمی گردیم    مگرکه توسن ما بی سوار برگردد

  • سرباز سایبری
  • ۰
  • ۰

شب قدر در جبهه ها

اولین بار که در جبهه رفتم، نزدیک شب قدر بود. شب قدر که رسید ، به اتفاق چندین تن از هم رزم هایم ، به محل برگزاری مراسم احیا رفتم.
از مجموع ۳۵۰ نفر افراد گردان ، فقط بیست نفر آمده بودند. تعجب کردم…!

شب دوم هم همین طور بود . برایم سؤال شده بود که چرا بچه ها برای احیا نیامدند، نکند خبر نداشته باشند…؟!
از محل برگزاری احیا بیرون رفتم . پشت مقر ما صحرایی بود که شیارها و تل زیادی داشت .

به سمت صحرا حرکت کردم ، وقتی نزدیک شیارها رسیدم، دیدم در بین هر شیار، رزمنده ای رو به قبله نشسته و قرآن را روی سرش گرفته و زمزمه میکند . چون صدای مراسم احیا از بلندگو پخش میشد، بچه ها صدا را می شنیدند و در تنهایی و تاریکی حفره ها ، با خدای خود راز و نیاز میکردند.

بعدها متوجه شدم آن بیست نفر هم که برای مراسم عزاداری و احیا آمده بودند، مثل من تازه وارد بودند.

خاطرات شهید رضا صادقی یونسی


  • سرباز سایبری